Educació Infantil
A l’escola Cor de Maria reconeixem a l’infant com al protagonista del seu propi aprenentatge i del grup al qual pertany. Respectem i ens adaptem a la forma globalitzada de desenvolupar-se i aprendre. Prioritzem el benestar i el gaudir dels aprenentatges. Generem contextos educatius basats en situacions amb sentit, funcionals, significatives i contextualitzades.
L’organització en els diferents temps d’aprenentatge ens permet estructurar i donar coherència a les activitats que es realitzen.
Les nostres essències
La nostra proposta pedagògica es basa en una mirada respectuosa cap a la infància i l’adolescència que es concreta en les nostres essències.
Autonomia
Moviment lliure
Globalització
Família
Comunicació
Joc
Benestar
Els nostres temps
L'alumne, protagonista del seu aprenentatge
Temps de treball en grup
- Niu : es tracta de l’espai de l’aula que constitueix una zona de reunió entre mestres i infants, espai on els nens i nenes expressen sentiments i vivències, treballen les rutines diàries, duen a terme activitats col·lectives.
- Provocacions: suposen una metodologia de treball globalitzat a l’aula que fomenta l’aprenentatge significatiu mitjançant el descobriment. Es parteix dels interessos i dels coneixements previs dels alumnes i s’incorporen reptes que propicien la investigació, l’autonomia i l’esperit crític.
Temps de treball autònom
- Espais de lliure circulació: els alumnes circulen lliurement pels diferents espais de l’aula i trien aquells que més els hi agrada. En aquest espai el nen és el protagonista i conductor del seu propi aprenentatge.
- Treball per racons: l’aula s’organitza en diversos espais, en què alumnes distribuïts en petits grups realitzen activitats simultànies de manera autònoma.
Temps de treball en comunitat
- Apadrinaments: espais que es converteixen en generadors de relació i trobades entre padrins i fillols que creen vincles profunds i perdurables entre tots els membres de la comunitat educativa
- Famílies: contemplem la família com a part essencial de la comunitat educativa per afavorir el creixement harmònic de l’infant.
Temps d'especialitat
És el temps que entren a acompanyar els infants docents que no són els tutors i que ofereixen activitats relacionades amb el llenguatge i la descoberta d’un mateix.
- Anglès
- Psicomotricitat
- Música
- Tallers
Temps del migdia
Generar un bon ambient al voltant de la taula, tenir una bona relació amb el menjar i prioritzar una alimentació saludable són aspectes que cuidem. Menjar, a més de ser un procés nutritiu, té connotacions importants de convivència.
Els àpats compartits en comunitat són una oportunitat educativa sobre alimentació però també sobre valors, hàbits i una manera d’establir vincles entre uns i altres.
Durant aquest temps, se’ls facilita una estona de pausa, de trencar el ritme del dia que ajudi a poder gaudir del descans després de dinar i abans de començar la tarda.